شخص پرستی یا ارزش دوستی؟

شخص پرستی یا ارزش دوستی؟

 ✍️وقتی به تاریخ ۷ آبان می رسیم، صفحات فضای مجازی پر می شود از ستایش و مذمت انسانی به نام «کوروش» که عده ای معتقدند اصلاً وجود خارجی نداشته و گروهی هم او را مصداق «ذوالقرنین» قرآنی می دانند.

🔹گروهی به ستایش کوروش و قهرمانان ایران باستان می پردازند و ایرانیان را دعوت می کنند تا به جای پیروی از الگوهای عربی، از شخصیت های ایرانی پیروی کنند.

🔹و عده ای هم به این بهانه شخصیتهای باستانی را به بی دینی متهم می کنند و همه اعتقادات دینی را در اسلام منحصر می دانند گویی که قبل از آن دینی در روی کره زمین وجود نداشته است!

👈و البته این دو گروه به ظاهر متضاد در یک چیز به شدت همانندند: «شخص پرستی»!

🔴فطرت بیدار و عقل متفکر بشر می گوید:
💠آدمی برای رسیدن به رشد و کمال و سعادت بیش از آنکه به اشخاص نیازمند باشد، به ارزشها و معیارها محتاج است.

📖اگر قرآن کریم محمد(ص) را «اسوه حسنه» معرفی می کند، به دلیل صداقت، امانت، «خلق عظیم» و هزاران صفات پسندیده ای است که در او نهادینه شده است؛ نه نژاد عربی اش!

📜و اگر منشور کوروش به عنوان سند افتخار ایرانیان پس از ۲۵۰۰ سال همچنان ماندگار است، به دلیل خیرخواهی، تدبیر و دیگر خصلتهای انسانی اوست نه ایرانی بودنش!

🔴و بدیهی که خدای جهان آفرین انسانی را دوست دارد که صادق و امین و خیرخواه و مزین به ارزشهای انسانی باشد، خواه این صفات را از کوروش و داریوش آموخته باشد و خواه از محمد(ص) و علی(ع).

♦️و باید پرسید که آیا اگر کسی با پیروی از مرام کوروش به انسانی خیرخواه و مهربان تبدیل شد، آیا مورد رضایت پیامبر اسلام(ص) نخواهد بود؟

♦️و آیا اگر یک ایرانی با پیروی از عدالت علی(ع) به انسانی عادل و حق جو بدل گشت، آیا چنین انسانی محبوب کوروش کبیر نیست؟

⬅️آری! انسانهای بزرگ فراملی، فراقومی و حتی فرادینی هستند؛ آنها را با اندیشه های کوچک کوته اندیشان قیاس نکنیم!

🌺تولد کوروش کبیر مبارک🌺
۱۴۰۲/۸/۷

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.