آرشیو برای: "مهر 1396"

درسهای تکراری تاریخ

درسهای تکراری تاریخ
سالهاست که این گرگ «آشنا به گله» در گذرگاهها جولان می دهد، هربار دولتی عوض می کند و «رخت شبانی از نو می پوشد»  و چشم کودکان تازه وارد را خیره می کند تا شاید صداهای «هیهات منا الذله» را موقتاً(!) خاموش کنند و از کربلا درس مذاکره بگیرند ولی بعضی ها دلشان… بیشتر »

شرط ورود به بهشت با زیارت عاشورا

شرط ورود به بهشت با زیارت عاشورا
روزی هنگامی که در حال خواندن زیارت عاشورا بودم، یکی از دوستان از من پرسید، آیا اینکه میگویند، با خواندن زیارت عاشورا و گریه کردن برای امام حسین (ع) به بهشت می روید، درست است؟ که در پاسخ وی گفتم اگر منظور تو این است که من یکبار از روی متن این کلمات را… بیشتر »

کاریکاتور عاشورا

کاریکاتور عاشورا
کافی است تا اندازه اجزاء یک تصویر زیبا را جابجا کنی تا به یک کاریکاتور مضحک و خنده دار تبدیل شود عاشورا را که نگاه می کنی همه چیز حول محور حسین می چرخد. حسین که نباشد علی اصغر یک طفل شش ماهه ناکام است و رقیه تنها یک دختر یتیم سه ساله و این دو هرگز نمی… بیشتر »

لعنت شدگان عاشورا

لعنت شدگان عاشورا
سالهاست که در زیارت عاشورا می خوانیم: لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا خدا لعنت کند مردمى را که شما را از مقام مخصوصتان کنار زدند و شما را از آن مرتبه هائى که… بیشتر »

برای امام حسین

برای امام حسین
سالهاست که در ایام محرم این عبارت را زیاد می شنویم: وقتی قامت رفتگران برای جمع کردن زباله های نذری خم می شود وقتی با راه بندان خیابان ها به خاطردسته های عزاداری مواجه می شویم وقتی صدای بلندگوهای مداحان گوشها را آزار می دهد همه اینها با یک عبارت مشهور… بیشتر »

غیبت - عاشورا

غیبت - عاشورا
اگر بنا نبود غیبت و انتظاری باشد عاشورا هم لازم نبود عاشورا تقدیم همه مراتب امامت بود تا مهر انسان در جریان تاریخ تضمین و تأمین شود. هزینه های بیعت آدمیان برای همیشه تاریخ همان بود که در کربلا پرداخت شد بیشتر »

کتابی برای خواندن

کتابی برای خواندن
محرم که می آید حسین شهید می شود نه فقط خودش! بلکه امامتش کلاً یادمان می رود که قرار بود حسین امام و پیشوای ما باشد و ما به دنبالش حرکت کنیم اما . . . وقتی حسین «فقط» یک موجود ملکوتی است که ملائکه و جنیان به کمکش می آیند و خدا می خواهد او را کشته ببیند،… بیشتر »