کرمهای ابریشم تاریخ

کرمهای ابریشم تاریخ

✍️بعضی آدمها مثل کرم ابریشم اند؛ از باورهای خودشان و آنچه در اطرافشان هست تارهایی تولید می کنند و خود را در آنها حبس می کنند و هرگز اجازه نمی دهند که اندیشه ای فراتر از آن باورها به گوششان برسد.

🕸چنین آدمهایی یا در همان پیله خودبافته شان می میرند و یا پیله شان لباس گرانبهایی می شود تا اعمال اربابان ثروت و قدرت را بپوشاند.

🦋یکی از مهمترین هدف ارسال پیامبران دریدن همین پیله ها و آزاد کردن پروانه ها بود.

🕋آن روز که محمد(ص) با دعوت پیامبری اش آمد، با انبوهی از این پیله ها مواجه بود.

🕋خیلی سخت بود به آدمهایی که عادت کرده اند بتهای قابل مشاهده را بپرستند بفهمانی که خدایی هست که دیده و شنیده نمی شود اما بزرگتر از همه عالم هستی است.

🔴آنان عادت کرده بود که باور کنند «این است و جز این نیست».

🕋محمد(ص) آمد که به آنها نشان دهد که همه این موجوداتِ دیدنی وجود دارند اما غیر از آنها هم هست!

♦️۲۳ سال طول کشید تا مردم باور کردند که همیشه آنچه گذشتگان و بزرگان آباء و اجدادی شان می گویند درست نیست و باید همه سخنان را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند.

🕸اما افسوس که پس از او باز، باور قدیمی «جز این نیست» تارهای جدیدی بر سر مسلمانان تنید.

🕸تارهایی که آنان را فرقه فرقه کرد و هر گروه، دین و عقیده خود را یگانه راه درست و دیگران را باطل و مستحق نابودی می دانست.

👈 این تازه آغاز حیله شیطان است که تفرقه بیندازد و حکومت کند.

🔷 امروز ما با آدمهایی روبرو هستیم که تنها دین خود را، مذهب خود را استنباط خود را و فکر و اندیشه خود را حق می دانند و جز آن را باطل.

🔷در حالی که گذری به تحولات تاریخی نشان می دهد که فهم و درک انسانها در همه ابعاد در مسیر تکامل قرار گرفته و هرگونه جازدن و اصرار بر باورهای گذشته و حال، جز خسران و عقب ماندن از مسیر کمال نتیجه ای نخواهد داشت.

🔷آنان باید بدانند که عاقبت پیله ها یا مرگ و نابودی است یا دستاویز شدن برای اربابان قدرت و ثروت و پرواز و رهایی جز با پاره کردن پیله های خودساخته به دست نخواهد آمد.

🌺عید مبعث مبارک🌺

۱۴۰۲/۱۱/۱۹

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.