انحراف ادیان

انحراف ادیان

✍️چهارشنبه سوری که می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد، صداهای بلند و شدیداً آزار دهنده ترقه ها و بعد شنیدن اخبار مصدومان این حادثه است.

🧨و همین دو خاطره کافی است که این روز برایمان یک کابوس ناگوار باشد و هرچه فریاد داریم بر سر بانیان این رسم و دین و آیین زرتشت بکشیم.

👈اما …
آیا حقیقت و اصل این آیین همین است؟ در ایران باستان که نه ترقه ای بوده و نه مواد منفجره ای!

🔹وقتی اصل و حقیقت ماجرای آن را در اینترنت جستجو می کنیم جز شادی و سرور و آرزوی سلامتی و مهر و محبت چیزی نیست!

♦️و این داستان اغلب ادیان ماست:

🔹آن روز که موسی(ع) قومش را برگزیده خداوند نامید اصلاً مقصودش این نبود که انسانهای دیگر را از سرزمینشان بیرون کند و آنان را به خاک و خون بکشد.

🔹آن روز که عیسی(ع) مردم را به پیروی از خویش فراخواند اصلاً قصد نداشت که حاکمیتی مستبدانه در کلیسا تشکیل دهد و دانشمندان را به سبب اندیشه های علمی شان تهدید به اعدام کند.

🔹و آن روز که محمد(ع) فریاد توحید و یگانه پرستی سر داد اصلاً نمی خواست که مردم را با زور و اجبار به انجام دستورات و مناسک دینی وادار کند!

🕋اما خداوندی که پیامبران را برای «آزاد کردن مردم» و «برانگیختن گنجینه های عقل» آنها فرستاد، به انسانها فرمود که سخنان گوناگون را بشنوید و بهترین را انتخاب کنید.

⬅️و یقیناً آن آیینی که خلاف عقل و فطرت انسانها باشد آیین خداوند نخواهد بود.

🔥چهارشنبه سوری مبارک🔥

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.