هواپیما ربایی تاریخ

هواپیما ربایی تاریخ

✍️وقتی سارقان مسلح وارد هواپیما می شوند و خلبان را تهدید می کنند، مسافران نگران سقوط هواپیما نیستند، چون می دانند که خلبان بالاخره به خاطر حفظ جان مسافران تسلیم سارقان خواهد شد؛

✈️هواپیما بالاخره پروازش را در آسمان ادامه خواهد داد؛
👈اما به سمت کدام مقصد و هدف؟

✈️مسافران می دانند که هواپیمای غصب شده دیگر هدف و مقصد اولیه را طی نخواهد کرد و گرنه نیاز به ربایش هواپیما و تحت فشار گذاشتن خلبان نبود!

♦️آن روز که فاطمه(س) فدک را بهانه کرد تا حقیقت رسالت پیامبر(ص) را برای جانشینان شرح دهد، می دانست از این پس هم، مردم نماز می خوانند، روزه می گیرند و به حج خواهند رفت؛

👈اما به قصد کدام هدف؟
◾️کافی است خلبان تازه تاب فشار اصحاب ثروت و قدرت را نداشته باشد و کاروان به جای کعبه سر از ترکستان درآورد!
👈(و البته دیدیم که چنین شد)

♦️فاطمه(س) می دانست که بالاخره نور امامت و ولایت خاموش نخواهد شد و دوستدارانش پرچم آن را زنده نگاه خواهند داشت؛ اما به سمت کدام هدف و مقصد؟

♦️تاریخ ذکر نکرده که مردم مدینه بعد از پیامبر(ص) دوباره به پرستش بتها روی آورده باشند، اما آیا مناسکی که پیامبر(ص) بنیان گذاشت به همان مقصود رسید؟

🔹آیا جهاد باعث عزت اسلام شد یا وسیله کشورگشایی و حمله به جان و مال انسانها؟
🔹آیا نماز باعث دوری از تکبر شد یا فخر فروختن نماز گزاران به دیگران؟
🔹آیا روزه باعث اخلاص شد یا وسیله ای برای تظاهر به مسلمانی؟
🔹آیا امامت و ولایت موجب وحدت امت شد یا عامل جنگ و نزاع؟

🔴و امروز ما با زمامدارانی مواجه هستیم که ادعای بر پایی حکومت اسلامی را دارند اما فراموش کرده اند که حکومت منهای عدالت از کفش کهنه وصله دار هم بی ارزش تر است.

👈چرا که وقتی قافله داران تنها به پوسته ها و مناسک اکتفا کنند، کاروان حرکت خواهد کرد اما روز به روز از اهداف اولیه اش دورتر خواهد شد.

♦️به خصوص که حاکمان بخواهند مناسک و پوسته ها را به زور نیزه و شمشیر و با اجبار قانون و بخشنامه به اجرا درآوردند که نتیجه ای جز نفاق و طغیان نخواهد داشت .

♦️آری اگر «حاج کاظم آژانس شیشه ای» بخواهد با زور تفنگ و اسلحه «عباس» را سوار هواپیما کند، عملیاتش نهایتاً به مرگ «عباس» منجر خواهد شد!

🔴امروز همچنان جامعه ما نیازمند فریادهای فاطمی است، تا باز فلسفه احکام و مناسک الهی را یادآوری کند شاید دلسوزان تصمیم بگیرند تا مسیر هواپیما را به سمت مقصد اصلی اش تغییر دهند.

۱۴۰۲/۹/۲۵

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.