نهی از تقلید!

نهی از تقلید!

✍️محمد(ص) که آمد و دین جدیدش را به مردم معرفی کرد، آنها که عادت به ثبات و تقلید کرده بودند، برآشفته شدند و وقتی به آنان گفته شد که «از آنچه خدا نازل كرده است پيروى كنيد»؛ گفتند: «نه، بلكه از چيزى كه پدران خود را بر آن يافته ‏ايم، پيروى مى ‏كنيم.»

◾️تاریخ اسلام ستایشگر جوانانی است که علیرغم پیروی کورکورانه پدرانشان، آیین آنها را مورد نقد و بررسی قرار دادند و چون آن دین را خلاف حقیقت دیدند از آن روی گردان شدند و دین حق را خودشان انتخاب کردند!

?اما ما امروز با مربیانی مواجهیم که توقع دارند جوانان امروز هم که روزانه با صدها عقیده و سؤال در فضای مجازی مواجه می شوند مثل آنها بیندیشند و همانند آنان تابع دین پدران و اجدادشان باشند

?و مسأله وقتی مضحک تر می شود که گاه قادر نیستند به سؤالات و شبهات جوانان پاسخ دهند و آنها را قانع کنند و تنها به گستاخی و بی دینی متهمشان می کنند!

?ما حقیقت این است که قرآن کریم که اصلی ترین و مقدس ترین منبع دینی ماست، قرنها پیش مردم را از تبعیت چشم و گوش بسته از پدران و اجدادشان نهی می کند!

?و چون به آنان گفته شود: «از آنچه خدا نازل كرده است پيروى كنيد»؛ مى ‏گويند: «نه، بلكه از چيزى كه پدران خود را بر آن يافته‏ ايم، پيروى مى ‏كنيم.» آيا هر چند پدرانشان چيزى را درك نمى‏ كرده و به راه صواب نمى ‏رفته ‏اند؟ ?

?سوره بقره آیه ۱۷۰

#آنچه_من_فهمیدم
@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.