سرزنش روحانیون!

سرزنش روحانیون!

 ⚽️وقتی یک تیم ورزشی در مسابقات، دچار باخت می شود و امتیاز قهرمانی را از دست می دهد، اغلب نوک پیکان حمله به سمت مربی نشانه می رود و چه بسا منجر به برکناری او خواهد شد.

?جالب اینجاست که قرآن کریم نیز پس از آنکه گروهی از اهل کتاب را به خاطر گناه و حرامخواری سرزنش می کند، سریع نوک پیکان حمله را طرف علمای دینی می گیرد و می پرسد:

?«چرا الهيون و دانشمندان، آنان را از گفتار گناه و حرامخوارگي‏شان باز نمى دارند؟ »
(مائده۶۳‍)

♦️به نظر می رسد خطاب قرآن بیش از آنکه یک سؤال برای پاسخ گرفتن باشد، یک هشدار و بیدارباش است برای آنان که مسؤولیت تربیت و هدایت جامعه را بر عهده داشته اند اما در این امر کوتاهی کرده اند!

◾️شاید آنها هم امر و نهیشان را به آداب و مناسک و ظواهر منحصر کرده بودند و اصول اولیه را فراموش کردند!

◾️شاید آنان نیز تنها به پوشش و ظواهر مردمان حساس بودند و در مقابل اختلاسهای کلان و تعرض به بیت المال و بانکهای ربوی ساکت می بودند!

◾️و شاید قبح دروغگویی و غیبت و تهمت در سخنرانان و رسانه های آنها هم شکسته شده بود!

◾️و شاید تضاد قول و عمل روحانیون باعث شده بود که مردم اعتمادشان را به آنها از دست بدهند و موعظه های آنها تأثیر نداشته باشد!

و شاید …..

⚫️آری شیطان سوگند خورده که انسانها را گمراه کند و مانع رشد و کمال انسانها شود و یکی از بهترین ابزارهای او تبدیل جزئیات و فروع به اصول اولیه دین است که همه انرژی ها در آنجا صرف شود و در پایان جامعه نه تنها رشد نکند بلکه روز به روز به سیر قهقرایی خود نزدیک تر شود!

۱۴۰۱/۲/۹

#آنچه_من_فهمیدم

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.