افق کوچک ترفند پنهانی شیطان

یکی از ترفندهای پنهان شیطان، پایین آوردن افق نگاه انسانهاست.

این ترفند از آن جهت بسیار مخفی و زیرکانه است که بسیاری از آنان که در این دام شیطان افتاده اند، به خیال خود انسانهای عابد و زاهدی هستند که رویای رسیدن به مقامات بالای عرفانی را در سر می پرورانند در حالی که نمی دانند، شیطان مدتهاست از بابت آنها خیالش راحت است و می داند با آنها کاری کرده که حتی نیازی به وسوسه هم ندارند!

هدف نهایی خلقت، شناخت خدا و هدف قرار دادن انسان در زمین جانشینی خداست و دشمنی اصلی شیطان با رشد و کمال انسانهاست و هدفش این است که از رسیدن آنها به مقام انسان کامل جلوگیری کند.

بنابراین هر روشی که به نوعی راه رشد و کمال و رسیدن به مقام جانشینی خدا را بر انسان ببندد مورد خواست و رضایت شیطان است، هرچند عبادت 6000 ساله باشد!

یکی از ترفندهای شیطان پایین آوردن افق نگاه و آرمان انسان است. وقتی افق نگاه انسان پایین آمد و آرمانش کوچک شد، در همان افق پایین مشغول می شود و در همان افق نیز آنقدر کار برای انجام دادن پیدا می کند که فرصت نمی کند سرش را بالا کند و به آرمانی بزرگتر فکر کند!

عابدی را در نظر بگیرید که تمام فکر و آرزویش خواندن دعاهای مفاتیح و بجا آوردن مستحبات آن است. مسلماً این کار می تواند همه اوقات او را پر کند، همه انرژی او را صرف کند و حتی همه اندیشه او را به خدمت بگیرد. اما آیا تأثیری در رشد و کمال او خواهد داشت؟

معلوم نیست!

چه بسا نماز شب هایی که در حین آن شیطان راحت خوابیده و خیالش راحت است که این نماز صاحبش را به جایی نمی رساند.

از طرف دیگر شخصی مانند امام خمینی(ره) را در نظر بگیرید که افق نگاهش براندازی حکومت ظالم و برپایی حکومت اسلامی بود. چنین آرمانی حتی خوردن و خوابیدنش هم برای شیطان وحشت آور است چه رسد به عبادتش!

پس فراموش نکنیم که افق نگاه و آرمان پایین، نمی تواند انسانی کامل و جانشین خدا بپروراند و انسان به کمال نرسیده مورد خواست شیطان است چه بی دین لاابالی باشد و چه عابد و زاهد!


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.