آرشیو برای: "مرداد 1398"

علت بی صداقتی

علت بی صداقتی
ظرفی که سالم و شفاف باشد، آب را زلال و صاف نشان می دهد، اما ظرفی که ترک برداشت و شکستگی پیدا کرد، به مرور، دور محل شکستگی اش جرم می گیرد و آب را هم کدر می نمایاند. آدمها هم همین اند دلی را که سالم نگه داری، برایت صاف و زلال رفتار می کند؛ اما دلی را که… بیشتر »

عزت و عدالت

عزت و عدالت
فاصله طبقاتی میان فقیر و غنی، همواره برای فقرا و عدالت طلبان آزارنده بوده و حاکمان هریک به طریقی ارائه راه حل می نمودند: گروهی له شدن گروهی از طبقات را در زیر چرخ توسعه کشور گریز ناپذیر می دانستند گروهی فقرا را به مقاومت و تحمل توصیه می کردند و اغنیاء… بیشتر »

بت پرستی یا خداپرستی

بت پرستی یا خداپرستی
 تعبد واژه غریبی است! گاه بسیار زیبا و متعالی است و گاه بسیار محقر و ناچیز.  گروهی معبود را عاقلانه می شناسند و عارفانه عبادت می کنند و عاشقانه می پرستند.  و گروهی بر اساس آنچه از اجداد و نیاکان و رسانه ها شنیده اند معبود را به نیکی یاد می کنند و از ترس… بیشتر »

عدالت و امنیت

عدالت و امنیت
عدالت و امنیت خواسته های فطری بشرند اما گاه تمایل به عدالت و ترسِ از دست دادن امنیت حق طلبان را به تردید می اندازد و از آن جهت است که در طول تاریخ ترس از قدرت زورمداران فساد آور گشته و مظلومان را به سکوت وا داشته است. ترس بنی اسرائیل از قدرت فرعون بیم… بیشتر »