وحدت یا جنگ مذهبی؟

وحدت یا جنگ مذهبی؟

✍️وقتی به روند تاریخ نگاه می کنیم، پر از جنگهای مذهبی است:
جنگ مسیحی با مسلمان، جنگ مسیحی با یهودی، جنگ شیعه با سنی و ….

◾️و جالب اینجاست که هردو گروه متخاصم، نه تنها خود را برحق می دانند بلکه وظیفه خود می دانند که دیگری را به دین حق درآورند (البته با زور سلاح)

◾️در این میان برخی مسلمانان که خود را پیرو آخرین پیامبر و کاملترین آیین می دانند، به نحو شدیدتری بر دین موروثی و شناسنامه ای خود فخر می فروشند و پیروان دیگر ادیان را کافر می شمارند!

◾️اما قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب آسمانی، ادیان دیگر را هم به رسمیت شناخته و از پیروان خود می خواهد که نه تنها وحدت خود را حفظ کنند بلکه با پیروان دیگر ادیان نیز بر سر نقطه مشترک که همان پرستش خدای یگانه است، به وحدت برسند!

◾️جالب اینجاست که توصیه قرآن در مقابل اعراض و رویگردانی آنان از این دعوت الهی تنها یک جمله است:
«شهادت بدهید که ما مسلمانیم»!

⬅️مشخص نیست آنان که تلاش می کنند با سلب اختیار و آزادی انسانها که بزرگترین سرمایه رشد و تعالی آنان است، دین و آیین و عقاید آنان را عوض کنند، از کدام مذهب پیروی می کنند؟

قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ (آل عمران ۶۴)

۱۴۰۱/۱/۱۵
#آنچه_من_فهمیدم

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.