انتقاد از خداوند

انتقاد از خداوند

✍️قرنها پیش، قبل از اینکه آدمی قدم به کره خاکی بگذارد، خداوند تصمیم گرفت جانشینی برای خود بیافریند و این تصمیم را با فرشتگان در میان نهاد اما ملائکه به خاطر آفرینش چنین موجودی شدیداً به خداوند انتقاد کردند!

♦️خدا می توانست به آنها بگوید شما چگونه مرا می پرستید و تسبیح و تقدیس می کنید که هنوز به درستی آفرینش من باور ندارید؟

?اما پروردگار مهربان نه به پر قبای خدایی اش برخورد و نه فرشتگان را به دلیل چنین انتقاد گستاخانه ای سرزنش کرد و فقط به آنها گفت:
?من چیزی می دانم که شما نمی دانید!

♦️خدا می توانست همین جا به فرشتگان دستور دهد بر آدم سجده کنند تا تعبد و پرستش خالصانه آنها را بیازماید که آیا حاضرند فرمان او را اطاعت کنند یا نه!

?اما خالقی که خلقت و آفرینشش به خاطر شناخته شدن بود، نمی خواست حتی فرشتگانش هم فرمان او را ندیده و نفهمیده اطاعت کنند؛ لذا صحنه ای ترتیب داد تا ملائکه برتری علمی آدم را بر خودشان به وضوح ببینند و آنگاه سر به سجده آدم بسپارند.

?اما امروز:
برخی از بزرگان ما از جوانان توقع دارند نه تنها دستورات دینی را نفهمیده و نپرسیده گردن نهند و اجرا کنند بلکه هرگونه انتقاد و پرسش از عملکرد مدیران و رهبران را نیز دلیل بر بی دینی و بی ایمانی آنان می دانند❗️

?وقتی قرآن کریم به صراحت بیان می کند که خداوند انتقاد فرشتگان را به گرمی می پذیرد و صبورانه پاسخ می دهد، چگونه می توان انتظار پذیرش چشم و گوش بسته را بر مبنای دین و قرآن و مورد رضای خداوند دانست؟!

#آنچه_من_فهمیدم

?ماه رمضان مبارک?

۱ ۴۰۰/۱/۲۵

@ensane_armani

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.