آرشیو برای: "مهر 1398"

به یاد باب الحوائج

به یاد باب الحوائج
همیشه فکر می کردم چرا نام زیارت یادآور درخواست دعا و برآوردن حاجات است. در حالی که کار اصلی امام رشد و هدایت به سوی کمال و تعالی و مقام خلافت الهی است نه نیازهای کوچک دست پایین! اما تجربه سفر اربعین برخی سؤالات را پاسخ می دهد:  وقتی در فضای تمیز و آب و… بیشتر »

طواف اربعین

طواف اربعین
سفر اربعین هم برای خودش یک حج تمام عیار است لباس احرامشان لباس عزای حسین است هاجرش فاصله 80 کیلومتری را طی می کند و در نهایت ابراهیم وار به دور حرم معشوق می گردد عرفات ندارد؛ اما مگر می شود بدون شناخت فرسنگها راه را پیاده طی کرد؟ مشعر ندارد، اما مگر می… بیشتر »

موکب مختار ثقفی

موکب مختار ثقفی
وقتی در مسیر پیاده روی اربعین قدم می گذاری، موکب های عراقی را می بینی که با نام مختار ثقفی نامگذاری شده و جالب اینجاست که در تمام آنها تصویر فریبرز عرب نیا مشاهده می شود! انگار عراقی ها هم باورشان شده که تصویر مختار همین است! هرچند این موضوع، تأثیر عمیق… بیشتر »

سفر طاقت فرسا

سفر طاقت فرسا
سفر اربعین را از یک جنبه که نگاه می کنی، پر از مشقت است؛ گرمای طاقت فرسا، خستگی راه، امکانات محدود و …. حالا تصورش را بکن این جماعت میلیونی با میل  خود آمده اند تا مشقت ها را انتخاب کنند.   کودک و نوجوان نازپرورده قرن بیست و یکم که فاصله خانه تا… بیشتر »