آرشیو برای: "تیر 1398"

کلید رضایت

کلید رضایت
رضایت معمای عجیبی است رضایت خدا از بنده و رضایت بنده از خدا و رضایت بنده از بنده و گاهی بیان رضایت در سخن امام رضایت قابل تأمل و اندیشه است امام می فرماید مَنْ رَضِيَ عَنِ اَللَّهِ تَعَالَی بِالْقَلِيلِ مِنَ اَلرِزْقِ رَضِيَ اَللَّهُ مِنْهُ بِالْقَلِيلِ… بیشتر »

بچه هایمان آدم باشند

بچه هایمان آدم باشند
♦️بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند. ♦️ آدم باشند یعنی چه؟ ♦️یعنی مختار باشند؛ آگاه و مختار؛ ♦️نقش ما و شما نسبت به این بچه ها باید نقش کمک باشد؛ ♦️نقش فراهم آورنده زمینه های بیشتر برای رشد سریعتر و سالمتر و سرراست‌تر باشد، ♦️نه نقش… بیشتر »

اندیشه پویا

اندیشه پویا
?کسانی که خلاق نیستند، اگر در سال سی ام زندگی خود رأیی را بگویند، می توان آن را به حساب سال هفتادم زندگی شان هم گذاشت▪️ ?ولی آدم هایی که دارای اندیشه پویا، متحرک و خلاق هستند، رأیشان درباره یک مطلب، امسال با پارسال فرق می کند▪️ شهید بهشتی بیشتر »

آدمکهای مصنوعی

آدمکهای مصنوعی
?آیا شما می خواهی سلب کننده آزادی و اختیار بچه ها باشی، و تازه اسمش را بگذاری دلسوزی و تربیت؟! ?من خیلی پدر خوبی هستم؛ نمی گذارم بچه ام چپ و راست برود و خطا بکند‼️ ?خیلی مادر دلسوزی هستم، آن قدر مراقب کوچکترین حرکات بچه ام هستم که نمی گذارم اینطرف یا آن… بیشتر »

گوهر کمیاب صداقت

​?صداقت عنصر کمیابی است❗️ ?اما وقتی بدستش آوردی حاضر نیستی با همه دنیا عوضش کنی▪️ ⬅️فکرش را بکن : ▪️اگر محمد(ص) در طول زندگی۴۰ ساله اش صادق نبود، چگونه ادعای پیامبری اش پذیرفته می شد ؟! ▪️و اگر علی(ع) در ادعای ساده زیستی و عدالتش صادق نبود، هرگز نمی… بیشتر »

اهمیت آزادی انسان

​?اهمیت آزادی انسان ?قرآن در آیات متعدد تصریح می کند که اگر خدا می خواست این مشرکین مشرک نشوند می توانست چنین کند و بعد هم مشرکین مشرک نمی شدند.  ?ولی قرار بر این بود که اینها بتوانند مشرک بشوند خوب دقّت کنید: ?نقش خدا به عنوان مبدأ هستی و آفریدگار… بیشتر »

محوریت رأی مردم در حکومت اسلامی

?محوریت رأی مردم در حکومت اسلامی ♦️بر طبق مباني اسلامي، در عصر ما حكومت، زمام دار، حاكم صرفاً بايد سِمت و قدرت خويش را از آراء مردم بگيرد. كسي حق دارد زمام دار مردم باشد كه برگزيدة مردم يا لااقل پذيرفتة مردم و مورد حمايت مردم باشد . ♦️هيچ كس حق ندارد بر… بیشتر »