آرشیو برای: "آذر 1396"

اسلام روح است نه قالب!

وقتی اولین ظرف پذیرش اسلام قالب عربی داشته باشد، وقتی بخواهی این آب حیات را به کسی عرضه کنی، شکل ظرفش را به خود می گیرد؛ وقتی سالها در این قالب بماند، انگار قالب و محتوا در هم آمیخته می شوند آنچنان که آیندگان گاهی نمی توانند تفکیک کنند که کجای آن قالب… بیشتر »

به بهانه وحدت حوزه و دانشگاه

به بهانه وحدت حوزه و دانشگاه
نمی دانم آنان که این روز را به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند در چه اندیشه ای بودند. شاید آرمانشان این بود که حوزه آرمان و هدف متعالی جامعه را روشن کند و دانشگاه چرخ صنعت و موتور محرکش باشد. اما امروز . . . وارد حوزه و دانشگاه که می شوی صحبت… بیشتر »

ظهور انسان کامل

ظهور انسان کامل
شاید برای عرب جاهلی فرقی نمی کرد که محمد فرستاده خدا باشد یا نباشد، اساساً ملتی که خدایش مجسمه های داخل بتخانه بود، چگونه می توانست به پیامبر خدا ایمان بیاورد ؟ اما با تولد محمد، کودکی دیدند که همه رفتار و گفتارش دلنشین بود، انسانی بود که هیچ نقطه… بیشتر »

امامت برای وحدت

امامت برای وحدت
تاریخ را که ورق می زنیم یک شکاف عمیق عجیب دلمان را می سوزاند : شکافی میان حکومت پیامبر(ص) و علی(ع)! شکافی که پدر دست بسته امت تنها ناچار است نظاره گر درد و ظلم مردمش باشد علی(ع) می توانست از میان امت گروهی از پیروانش را غربال کند و برایشان حکومت کند!… بیشتر »

استکبار، ریشه مشکلات بشر

استکبار، ریشه مشکلات بشر
ریشه سقوط شیطان استکبار است. ابی و استکبر و کان من الکافرین. – مهمترین وسوسه و اغوای شیطان در همین مسیر است. یعنی خصلت خود برتربینی را در انسانها تحریک می کند. – ریشه همه مشکلات بشریت از ابتدا تا کنون نیز در همین خود برتربینی بوده است. – کسانی که خود را… بیشتر »

نگاهی به آینده

نگاهی به آینده
تا زمانی که خودت را از او برتر بدانی نه تو وحدت را باور می کنی و نه او! وقتی قرار باشد توصیه بزرگان و تبلیغات آن هم فقط در یک هفته شما را به زور کنار بنشاند همان تبلیغات هم کافی است تا از این خشم فروخته نزاعی بر پا کند و هردو را به آتش بکشد اما وقتی… بیشتر »

ثمره یک انتخاب

ثمره یک انتخاب
درخشان ترین انتخاب در آن روزهایی که شهرت امانتداری محمد(ص) سرزمین حجاز را پر کرده بود، شاید کسی تصورش را نمی کرد این مرد جوان غیر از امانتداری سرمایه دیگری هم داشته باشد و این برای دختران حجاز که که در قاموس اندیشه هایشان جز مال و مقام و قبیله و قوم… بیشتر »

بسیجی کیست

بسیجی کیست
بسیجی نسیم مهربانی، ترنم رحمت، عطر خدمت، عشق و احترام به آحاد مردم و آمادگی دائمی از خود گذشتن برای رفاه و راحتی و عزت دیگران است. بسیجی پرچم توحید، آزادی خواهی، عدالت طلبی و کرامت جویی نوع بشر است. بسیجی کسی است که آگاهانه و آزادانه از خودش و همه… بیشتر »