آرشیو برای: "خرداد 1396"

رهایی از خداهای تقلبی

23 سال طول کشید تا پیامبر به مردم بیاموزد تا «إله» های تقلبی را رها کنند و با پیوستن به «الله» رستگار شوند. همان «إله» هایی که خودشان را به جای خدا می نشاندند تا انسان تصور کند معبود را چشم بسته باید ستود و پرستید حتی اگر عقلت نستاید و قلبت نپسندد. و… بیشتر »

پیوند علی و شب قدر و عدالت

پیوند عجیبی است پیوند علی و شب قدر و عدالت می توانی برای تقدیر سال آینده ات عادل بودن را انتخاب کنی اما . . . به یاد این جمله می افتی: قُتل في مِحرابه لشِدة عَدله پیوند این شب با علی یادت می اندازت که چقدر عدالت هزینه دارد باید عینکی به چشم بزنی که مثل… بیشتر »

شب انتخاب واحد

گفتند امشب شب انتخاب واحد است خواستم فکر کنم که چه واحدی برای سالهای آینده خودم انتخاب کنم که… دعای جوشن کبیر شروع شد و صدها  واحد انتخابی را پیش رویم گذاشت: رحمان، رحیم، . . . شاید بعضی ها می خواهند این واحدها را هم در حدی پاس کنند که تنها نمره… بیشتر »

انتظار حقیقی

از بعدازظهر که می گذرد،‌شمارش معکوس شروع می شود: چقدر تا افطار مانده؟ پس کی اذان می گویند؟ از تشنگی هلاک شدم! از یک ساعت مانده به افطار، سفره پهن می شود، سماور به جوش می آید، خرماها در ظرف چیده می شود و همه پایش سفره می نشینند،آماده و منتظر همه چیز… بیشتر »